Laddar

Linda från Sölvesborg har Sveriges största skönhetsblogg

Linda Hallberg är 29 år gammal och kommer från Sölvesborg. På kort tid har hon bivit landets mest inflytelserika make up-artist och har över 900 000 följare på Instagram. Inom kort inleds ett samarbete mellan Lindas företag LH Cosmetics och den nationella affärskedjan Kicks.

delningar

Linda Hallberg har 900 000 följare på Instagram, över 300 000 prenumeranter på Youtube samt Nordens största skönhetsblogg.

Nu inleds ett samarbete med Kicks som kommer att ta in produkter från Lindas företag LH Cosmetics.

– Jag har aktivt byggt upp och stärkt mina digitala plattformar samt varumärke som makeupartist under de senaste 10 åren och jag ser väldigt mycket fram emot vårt samarbete, säger Linda Hallberg i ett pressmeddelande.

Lanseringen äger rum den 27 april online och i företagets nya flaggskeppsbutik i Göteborg.

LH Cosmetics kommer att säljas i majoriteten av kedjans butiker och fler produktlanseringar kommer ske under 2017.

– När jag började med smink så märkte jag att det var något jag faktiskt var bra på. Jag var snabb som fan, lärde mig fort och tyckte det var väldigt roligt, skriver Linda på sin blogg och beskriver samtidigt vägen till framgång som relativt tuff:

”Samtidigt som jag gick en makeupskola, något som verkar väldigt lyxigt för många människor, och även för mig, så bodde jag i en husvagn på en camping i Ängby i Stockholm. Jag hade inget rinnande vatten, ingen toalett eller dusch. Allt sånt fick jag fixa i ett litet hus några hundra meter bort från husvagnen. Jag hade ingen dator och heller inget internet. Jag satt och sökte lägenheter och jobb på 7-elevens små internet-caféer och skämdes något enormt över min situation. Men på något sätt var det ju ändå coolt att bo i Stockholm, men att jag bodde i en husvagn, det ville jag inte prata med folk om”, skriver hon.

Efter utbildningen har Linda arbetat som säljare i bland annat Sölvesborg, Kristianstad och Linköping.

Efter några år flyttade Linda Hallberg tillbaka till Stockholm och satsar nu helhjärtat på make up-industrin.

”Jag hade under åren skapat mig ett kontaktnät vilket skulle betyda ungefär allt för mig. Kontakter är i många fall SÅ många gånger viktigare än vad som står på ditt CV”, skriver hon i bloggen.