Laddar

Här är mobiloperatörerna med mest nöjda kunder

De som har sina abonnemang hos 3, är mest missnöjda. Det handlar bland annat om otillräcklig information när abonnemanget tecknas och undermålig hantering av klagomål, visar en undersökning av Svenskt Kvalitetsindex.

delningar

Bland privatkunder får Halebop och Tele2, högst betyg. Men frågar man företagskunder ger de Telia högsta betyget.

När det gäller täckningen får samtliga operatörer godkänt av kunderna – utom 3. Generellt spår tre av fyra abonnenter att de kommer att behålla sin nuvarande operatör minst ett framöver. Detta trots att en av tio haft anledning att klaga men inte kommit sig för.

Så nöjda är vi med mobiloperatörerna: 

Privatkunders ”kundnöjdhet”:

3: 58,8

Comviq: 69,3

Halebop: 71,0

Tele2: 70,8

Telenor: 65,0

Telia: 66,2

Företagskunders ”kundnöjdhet”:

3: 64,9

Tele2: 65,4

Telenor: 64,2

Telia: 68,5

Siffrorna ska jämföras med ett index där maxvärdet är 100.

Källa: Svenskt Kvalitetsindex