Laddar

Gästfokus ger tummen upp för Sarah

Medarbetaren från Blekinge belönades på campingbranschens gala.

delningar

I veckan delades ett stort antal priser och stipendier ut inom campingbranschen i Sverige.

Det är SCR Svensk Camping som samlade medlemmar från hela landet för årskonferens i Malmö.

Konferensen avslutades med att framstående företagare uppmärksammades.

Priset Tummen upp gick till Sarah Johansson från Dragsö Camping & Stugby i Karlskrona.

”Med engagemang och en naturlig fallenhet för affärsmannaskap samt med klart gästfokus men också en klar syn på lönsamhet, har årets pristagare många år framför sig inom campingbranschen”, skriver man i motiveringen till kategorin Årets unga företagare.

Se alla pristagarna i faktarutan.

Årets campingföretagare är Peo Nilsson och Madelene Bernaxel, SkånePristagarna har efter två decennier som anställda tagit klivet till att driva fyra campinganläggningar. De sätter alltid gästen i fokus och den totala kundupplevelsen smittar också av sig på övrig personal som de leder och utvecklar i samma anda. I pristagarna andas en campingentreprenörs tvillingsjäl med mångkunnighet, flexibilitet, serviceanda och viljan att våga utvecklas.

Årets innovatör/entreprenör är Fredrik Fredriksson, Wikegårds Semesterby, ÖlandEn småskalig campingentreprenör med mycket värme och kvalitet som oftast tänker annorlunda och genom långsiktighet samt ihärdighet har fått verksamheten att växa.

Årets marknadsförare är Camilla Hammarbäck, Lunedets Camping, Örebro länMed målmedvetenhet och stort hjärta har pristagaren med små medel lyckats öka beläggning och omsättning genom smarta lösningar i marknadsföringen.

Årets ledare är Johanna Fransson, Sommarvik AB, Värmland. Med flera campingplatser inom sitt ansvar och med produktivitet, stort personligt engagemang och nytänkande har pristagaren tagit sig an utmaningar och förädlat dem.

Årets branschförflyttare är Tom Sibirzeff, Nordic Camping & Resort, StockholmGenom ett personligt ledarskap har pristagaren lockat finansiärer till campingbranschen och tagit campingföretagandet till ett riksomfattande företag som utvecklat kedjebildandet i branschen.

Årets Unga företagare, stipendiet Tummen Upp gick till Sarah Johansson, Dragsö Camping & Stugby, Blekinge. Med engagemang och en naturlig fallenhet för affärsmannaskap samt med klart gästfokus men också en klar syn på lönsamhet, har årets pristagare många år framför sig inom campingbranschen.

Årets insats, ett stipendium från Caravan Club, gick till de unga företagarna Viktor Brännmark och Sebastian Jonsson, Nordic Lapland Camp & Resort, som utan någon branschvana började året med att köra guidade turer ombord på en isbrytare till att innan året var slut driva en campinganläggning med en exklusiv restaurang, ett stort aktivitetsutbud och stugor med hotellstandard.